Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3450 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3450 LPR

3450 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3450
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3450
3450
lpr 3450 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3450, M30422

numer części:

3450

producent:

LPR

System hamulcowy FTE
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 34
nr EAN 8032928098878

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3450 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER, CADILLAC BLS, CHEVROLET CAPTIVA, FIAT CROMA, OPEL ANTARA A, ASTRA J, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.6-3.2 02.98-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55197681
ALFA ROMEO      55350431
ALFA ROMEO      55556290
ALFA ROMEO      55557478
ALFA ROMEO      55558741
ALFA ROMEO      68180442AA
FIAT      55560290
OPEL      24422064
OPEL      4818387
OPEL      5679054
OPEL      5679344
OPEL      5679345
OPEL      5679348
OPEL      5679351
OPEL      5679355
OPEL      5979344
SAAB      24422064
SAAB      24428856
SAAB      5257068
VAUXHALL      93186759

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3450 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.