Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA34036A1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34036A1 FTE automotive GmbH

ZA34036A1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1101234

numer części:

ZA34036A1

otwór Ø [mm] 34
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569442501

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34036A1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA34036A1/1101234 OPEL SIGNUM,VECTRA C 1,9CDTI 04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55197681
ALFA ROMEO      55556290
ALFA ROMEO      55557478
ALFA ROMEO      55558741
ALFA ROMEO      55560290
ALFA ROMEO      93186759
FIAT      55197681
FIAT      55556290
FIAT      55557478
FIAT      55558741
FIAT      55560290
FIAT      93186759
OPEL      24422064
OPEL      55350431
OPEL      55557478
OPEL      55558741
OPEL      55560290
OPEL      5679344
OPEL      5679345
OPEL      5679348
OPEL      5679351
OPEL      5679355
OPEL      93186759
SAAB      24422064
VAUXHALL      24 428 856
VAUXHALL      55 350 431
VAUXHALL      55 557 478
VAUXHALL      55 560 290
VAUXHALL      93 186 759

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34036A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34036A1 FTE automotive GmbH:

2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.