Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 600 130 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 130 SACHS

3182 600 130 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 600 130
 

    Ocena:
numer części:

3182 600 130

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 654 214
nr EAN 4013872550524

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 130 SACHS

Łożysko hydr. sprz Opel Signum, Vectra C; Saab 9-3 1.9CDTI-3.0 V6 CDTI 09.02- skrz. F40 6-bieg
numery OEM:
ALFA ROMEO      55556290
ALFA ROMEO      55557478
ALFA ROMEO      55558741
ALFA ROMEO      55560290
ALFA ROMEO      93186759
FIAT      55556290
FIAT      55557478
FIAT      55558741
FIAT      55560290
FIAT      93186759
OPEL      24422064
OPEL      48 18 387
OPEL      55350431
OPEL      55557478
OPEL      55558741
OPEL      55560290
OPEL      56 79 344
OPEL      56 79 345
OPEL      56 79 348
OPEL      56 79 351
OPEL      56 79 355
OPEL      93186759
SAAB      24422064
SAAB      56 79 344
SAAB      56 79 355
SAAB      93186759
VAUXHALL      24422064
VAUXHALL      48 18 387
VAUXHALL      55350431
VAUXHALL      55557478
VAUXHALL      55558741
VAUXHALL      55560290
VAUXHALL      56 79 344
VAUXHALL      56 79 345
VAUXHALL      56 79 348
VAUXHALL      56 79 351
VAUXHALL      56 79 355
VAUXHALL      93186759
CHEVROLET      48 18 387
CHEVROLET      55350431
CHEVROLET      55560290
CHEVROLET      56 79 345
CHEVROLET      56 79 355
CHEVROLET      93186759
CADILLAC      56 79 355
CADILLAC      93186759

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 130 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.