Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Dacia JOGGER (RK_) 1.0 TCe 100 ECO-G (RKMT) (2021-???) 101km » PJQ111 trw
wybrany samochód: 
Dacia Jogger (rk_) 1.0 Tce 100 Eco-g (rkmt) (2021-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ111 TRW

PJQ111 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ111

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
Średnica [mm]34
nr EAN3322937394784
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ111 TRW

WYSPRZĘGLIK CENTR LUCAS PJQ111 OPEL ASTRA F 91-93, ASTRA G 98-09, ASTRA H 04-
numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      09126100
OPEL      24422062
OPEL      5443940
OPEL      55558371
OPEL      56 79 320
OPEL      56 79 334
OPEL      56 79 340
OPEL      56 79 352
OPEL      90470876
OPEL      90578179
OPEL      9120196
OPEL      9126225
OPEL      93172645
SAAB      24422062
SAAB      5443940
SAAB      55558371
SAAB      56 79 334
SAAB      56 79 352
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      5443940
VAUXHALL      55558371
VAUXHALL      56 79 320
VAUXHALL      56 79 334
VAUXHALL      56 79 340
VAUXHALL      56 79 352
VAUXHALL      90470876
VAUXHALL      90578179
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      9126225
VAUXHALL      93172645
CHEVROLET      24422062
CHEVROLET      55558371
CHEVROLET      56 79 334
CHEVROLET      56 79 340
CHEVROLET      56 79 352
CHEVROLET      93172645
CADILLAC      55558371
CADILLAC      56 79 352

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ111 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ111zobacz instrukcję montażu PJQ111

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.