Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 40 93 4937 swag autoteile gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 4937 SWAG Autoteile GmbH

40 93 4937 Wysprzęglik centralny sprzęgła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 93 4937

Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,36
dla numeru OE 56 79 352
nr EAN 4044688349378

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 4937 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      06 79 342
OPEL      56 79 300
OPEL      56 79 320
OPEL      56 79 330
OPEL      56 79 334
OPEL      56 79 340
OPEL      56 79 352
OPEL      6 79 342
SAAB      24 422 062
SAAB      49 25 822
SAAB      54 43 940
SAAB      55 558 371
VAUXHALL      009120196
VAUXHALL      009126100
VAUXHALL      024422062
VAUXHALL      055558371
VAUXHALL      090470876
VAUXHALL      090578179
VAUXHALL      09120196
VAUXHALL      09126100
VAUXHALL      093172645
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      55558371
VAUXHALL      90470876
VAUXHALL      90578179
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      9126100
VAUXHALL      93172645

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 4937 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.