Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 40 93 6313 swag autoteile gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 6313 SWAG Autoteile GmbH

40 93 6313 Wysprzęglik centralny sprzęgła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 93 6313

Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,370
dla numeru OE 56 79 355
nr EAN 4044688363138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 6313 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      55197681
ALFA ROMEO      55556290
ALFA ROMEO      55560290
FIAT      55557478
FIAT      55558741
FIAT      55560290
FIAT      93186759
OPEL      024428856
OPEL      055350431
OPEL      055557478
OPEL      055558741
OPEL      055560290
OPEL      093186759
OPEL      24428856
OPEL      55350431
OPEL      55557478
OPEL      55558741
OPEL      55560290
OPEL      56 79 344
OPEL      56 79 345
OPEL      56 79 348
OPEL      56 79 351
OPEL      56 79 355
OPEL      59 79 344
OPEL      59 79 355
OPEL      93186759
SAAB      24 422 064
SAAB      55 350 431
SAAB      93 186 759
VAUXHALL      024422064
VAUXHALL      055350431
VAUXHALL      055557478
VAUXHALL      055558741
VAUXHALL      05679344
VAUXHALL      05679345
VAUXHALL      05679348
VAUXHALL      05679351
VAUXHALL      05979355
VAUXHALL      093186759
VAUXHALL      24422064
VAUXHALL      55350431
VAUXHALL      55557478
VAUXHALL      55558741
VAUXHALL      5679344
VAUXHALL      5679345
VAUXHALL      5679348
VAUXHALL      5679351
VAUXHALL      5979355
VAUXHALL      93186759
CHEVROLET      24422064
CHEVROLET      55350431
CHEVROLET      55557478
CHEVROLET      55558741
CHEVROLET      55560290
CHEVROLET      93186759
CADILLAC      93186759

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 40 93 6313 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.