Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » NSC0018 national

Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0018 NATIONAL

 

    Ocena:
numer części:

NSC0018

producent:

NATIONAL


  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0018 NATIONAL

numery OEM:
OPEL      24422062
OPEL      5679300
OPEL      5679320
OPEL      5679330
OPEL      5679334
OPEL      5679340
OPEL      679342
OPEL      90470876
OPEL      90578179
OPEL      9120196
OPEL      9126100
OPEL      93172645
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      5679300
VAUXHALL      5679320
VAUXHALL      5679330
VAUXHALL      5679334
VAUXHALL      5679340
VAUXHALL      679342
VAUXHALL      90470876
VAUXHALL      90578179
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      9126100
VAUXHALL      93172645

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło NSC0018 NATIONAL w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

NATONAL