Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 143603 nk

Wysprzęglik centralny sprzęgła 143603 NK

143603 Wysprzęglik centralny sprzęgła NK
 

    Ocena:
numer części:

143603

producent:

NK

otwór Ø [mm] 34
Materiał Aluminium
nr EAN 5703858785239

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143603 NK

numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      09120196
OPEL      09126225
OPEL      24422062
OPEL      5443940
OPEL      55558371
OPEL      5679320
OPEL      5679334
OPEL      5679340
OPEL      5679352
OPEL      9120196
OPEL      9126225
OPEL      93172645
SAAB      24422062
SAAB      5443940
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      55558371
VAUXHALL      91120196
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      93172645
CHEVROLET      24422062
CHEVROLET      55558371
CHEVROLET      93172645

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143603 NK w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.