Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3477 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477 LPR

3477 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3477
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477
176.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

3477, M08001

numer części:

3477

producent:

LPR

Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
System hamulcowy SACHS
otwór Ø [mm] 28
nr EAN 8032532028490

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS I, FOCUS I/KOMBI, KA, MONDEO I, PUMA; MAZDA 121 III 1.0-2.0 04.93-11.08
numery OEM:
FORD      1021237
FORD      1026539
FORD      1075776
FORD      1689223
FORD      1715642
FORD      1E016540
FORD      96WT7A564AB
FORD      96WT7A564BA
FORD      96WT7A564BB
FORD      AN217A564AA
FORD      AN217A564AB
FORD      AN217A564AC
FORD      XS417A564EA
MAZDA      1E0016540A
MAZDA      1E0116540
MAZDA      1E0116540A

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3477 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.