Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ123 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ123 TRW

PJQ123 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ123

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FAG
Średnica [mm] 28
nr EAN 3322937938056

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ123 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne FORD FIESTA, FIESTA IV, KA, MONDEO I; MAZDA 121 III 1.0-2.0 04.93-11.08
numery OEM:
FORD      1021237
FORD      1024697
FORD      1026539
FORD      1031915
FORD      1034740
FORD      1070850
FORD      1070855
FORD      1075776
FORD      1079485
FORD      1689223
FORD      1715642
FORD      1838043
FORD      96WT-7A564-BA
FORD      96WT-7A564-BB
FORD      AN21-7A564-AA
FORD      AN21-7A564-AB
FORD      AN21-7A564-AC
FORD      XS41-7A564-EA
MAZDA      1E00-16-540 A
MAZDA      1E0016540
MAZDA      1E01-16-540
MAZDA      1E0116540A
MAZDA      1E0703000B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ123 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ123zobacz instrukcję montażu PJQ123

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.