Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3497 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497 LPR

3497 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3497
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497
3497
lpr 3497 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3497, M30467

numer części:

3497

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 30
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928098083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CITAN MIXTO (DOUBLE CABIN), CITAN (MPV), CITAN TOURER (W420), CITAN/MINIVAN (W415), CITAN/MINIVAN (W420), T (MPV) 0.9-2.5 06.03-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      4152500115
MERCEDES-BENZ      4152501000
MERCEDES-BENZ      A4152500115
NISSAN      3062000Q0H
NISSAN      3062000Q1G
NISSAN      306A0JA60A
NISSAN      306A0JA60B
NISSAN      306A0JA60C
NISSAN      306A0JA60D
NISSAN      306A0JA60E
NISSAN      3215000QAA
NISSAN      3215000QAB
NISSAN      3215000QAC
NISSAN      3215000QAD
RENAULT      306201473R
RENAULT      306203381R
RENAULT      306205974R
RENAULT      306206299R
RENAULT      306206627R
RENAULT      306206822R
RENAULT      8200213679
RENAULT      8200643415
RENAULT      8200697568
RENAULT      8200746616
RENAULT      8200756873
RENAULT      8200764614
RENAULT      8200764616
RENAULT      8200764617
RENAULT      8200805652
RENAULT      8200805655
RENAULT      8200842575
RENAULT      8200842578
RENAULT      8200842582
RENAULT      8200842652
RENAULT      8200982503
DACIA      306205974R
DACIA      306206627R
DACIA      306206822R

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3497 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.