Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ192 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ192 TRW

PJQ192 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ192

producent:

TRW

Średnica [mm] 34,5
nr EAN 3322938181284

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ192 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne DACIA DUSTER, LODGY; NISSAN CUBE, JUKE, NOTE, NV200, NV200 / EVALIA, PULSAR, QASHQAI I, QASHQAI II, SENTRA VI, TIIDA, X-TRAIL; RENAULT CAPTUR I 1.2-2.5 08.03-
numery OEM:
NISSAN      30620-00Q0H
NISSAN      32150-00QAA
NISSAN      32150-00QAB
NISSAN      32150-00QAD-
RENAULT      30 6A 0JA 60B
RENAULT      30 6A 0JA 60C
RENAULT      306206299R
RENAULT      82 00 213 679
RENAULT      82 00 764 616
RENAULT      8200805652
RENAULT      8200842575
DACIA      306206299R
DACIA      82 00 213 679
DACIA      82 00 764 616
DACIA      8200805652
DACIA      8200842575

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ192 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ192zobacz instrukcję montażu PJQ192

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.