Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Opel VECTRA A (J89) 2.0 (F19, M19) (1988.09-1989.09) 100km » 060810212010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 (f19, M19) (1988.09-1989.09) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 060810212010 MAGNETI MARELLI

060810212010 Cewka zapłonowa MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

060717115012, 060810212010, BAE680BR, BAEQ115

numer części:

060810212010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 060717115012
JakośćO.E. (Original)
nr EAN8001063998381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 060810212010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
BMW      12 13 7 562 744
BMW      12 13 7 571 643
BMW      12 13 7 594 937
BMW      1213 8616 153
BMW      12138657273
CITROËN      5970 64
PEUGEOT      5970 64
MINI      12137571643
MINI      12137594937

Zastosowanie Cewka zapłonowa 060810212010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 060810212010 MAGNETI MARELLI:

Paweł, Wrocław
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Biała Podlaska
2024-12-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Wołomin
2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
Maciej, Poniec
2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.