Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758762 magneti marelli

Filtr oleju 152071758762 MAGNETI MARELLI

152071758762 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071758762
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154086819260, 71758762

numer części:

152071758762

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 74
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 63
Średnica 2 [mm] 55
średnica zewnętrzna [mm] 83
nr EAN 8001063522586

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758762 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
DAIHATSU      1150100550
DAIHATSU      1560087201
DAIHATSU      1560187103
DAIHATSU      1560187201
DAIHATSU      1560187203
DAIHATSU      1560187702
DAIHATSU      1560187706
FORD      5012577
FORD      5019426
INNOCENTI      551821103
SUZUKI      1651073000
SUZUKI      1651073000000
SUZUKI      1651073001
SUZUKI      1651073001000
SUZUKI      1651073002
SUZUKI      1651073002000
SUZUKI      1651073010
SUZUKI      1651073010000
SUZUKI      1651073012
SUZUKI      1651073012000
SUZUKI      1651073013
SUZUKI      1651073013000
SUZUKI      1651083010
SUZUKI      1651083010000
VAUXHALL      93156662
CHEVROLET      1651073013000
CHEVROLET      16510A73013
AC      X115
AC      X139
AC      X18
AC      X536

Zastosowanie Filtr oleju 152071758762 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758762 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.