Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758793 magneti marelli

Filtr oleju 152071758793 MAGNETI MARELLI

152071758793 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
magneti marelli 152071758793

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154098241450, 71758793

numer części:

152071758793

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 85
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 13/16"-16
Średnica 1 [mm] 71
Średnica 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
nr EAN 8001063523057

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758793 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ROVER      ADU7417
ROVER      AHU2880
ROVER      CDU1268
ROVER      LPW100230
VAUXHALL      93156863
VAUXHALL      9975449
AC      X131
AC      X79
LAND ROVER      LPW100180

Zastosowanie Filtr oleju 152071758793 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758793 MAGNETI MARELLI:

Stanisław, Nowy Korczyn
2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.