Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH4952 fram

Filtr oleju PH4952 FRAM

PH4952 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH4952

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 13/16"-16
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5022650201076

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH4952 FRAM

numery OEM:
FORD      5007165
FORD      5020120
FORD      A800X6714HA
PEUGEOT      1109H6
ROVER      AAU8435
ROVER      ADU7253
ROVER      ADU7353
ROVER      ADU7417
ROVER      AHU2880
ROVER      AHV2880
ROVER      CDU1268
ROVER      GFE171
ROVER      GFE280
ROVER      GFE376
ROVER      LPW100180
ROVER      LPW100180L
ROVER      LPW100181
ROVER      LPW100230
ROVER      RTC3172
ROVER      RTC3179
ROVER      STC974
AC      X131
AC      X4037E
AC      X4041E
AC      X4042E
AC      X4308E
AC      X79

Zastosowanie Filtr oleju PH4952 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH4952 FRAM:

Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.