Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault CLIO III (BR0/1, CR0/1) 1.6 16V GT (BR10, CR10) (2009.06-2014.12) 128km » 1708001 kraft automotive
wybrany samochód: 
Renault Clio Iii (br0/1, Cr0/1) 1.6 16v Gt (br10, Cr10) (2009.06-2014.12) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1708001 KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1708001

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK1708001
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN5901159215411

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1708001 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      5007 165
FORD      5020 120
MG      LPW100180
RENAULT      86 71 000 496
ROVER      ADU9826
ROVER      ADU9826EVA
ROVER      AHU 2880
ROVER      CDU 1268
ROVER      GFE 280
ROVER      LPW 100180
ROVER      LPW 100181
ROVER      LPW 100230
LOTUS      B111E6038S
LAND ROVER      LPW 100180
LAND ROVER      LPW 100180L
LAND ROVER      STC 974

Zastosowanie Filtr oleju 1708001 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1708001 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.