Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » H90W29 hengst

Filtr oleju H90W29 HENGST

H90W29 Filtr oleju HENGST
hengst H90W29
Filtr oleju H90W29
H90W29
hengst H90W29 Filtr oleju
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (17 ocen)
numery handlowe:

1641100000

numer części:

H90W29

producent:

HENGST

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 77
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 70
Wymiar gwintu 1 3/16-16 UN
Wysokość [mm] 94
nr EAN 4030776013351

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H90W29 HENGST

Filtr oleju pasuje do: AUSTIN MAESTRO, MONTEGO, FSO POLONEZ III, LAND ROVER DISCOVERY I, FREELANDER I, LDV SHERPA, LOTUS ELISE, ELISE 340 R, EXIGE, MG MAESTRO, MG 6, MG TF, MG ZR 1.0-2.5 10.78-

Filtr oleju H90W29 ma zastosowanie do modeli samochodów

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

FSO

LANOS, MATIZ

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

MG

MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER

Numery OE Filtr oleju H90W29 producenta HENGST

ROVER

ADU7417, ADU9826, ADU9826EVA, AHU2880, CDU1268, GFE280, GFE376, LPW100180, LPW100230, RTC3172

LAND ROVER

LPW100180, LPW100180L, RTC3172, STC974

numery OEM:
FORD      5007 165
FORD      5020 120
RENAULT      8 671 000 496
ROVER      ADU7417
ROVER      ADU9826
ROVER      ADU9826EVA
ROVER      AHU 2880
ROVER      CDU 1268
ROVER      GFE 280
ROVER      GFE376
ROVER      LPW 100 180
ROVER      LPW 100 230
ROVER      RTC3172
LDV      CBU1937
LDV      CDU1937
LAND ROVER      LPW 100180
LAND ROVER      LPW 100180L
LAND ROVER      RTC3172
LAND ROVER      STC974

Zastosowanie Filtr oleju H90W29 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju H90W29 HENGST:

Damian, Łowicz
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Sztum
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
Piotr, Białystok
2025-06-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Przyłęki
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Czesław, Sejny
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arunas, Juodenenai
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Jamielnik
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, KOSZALIN
2022-03-20
 5/5
ok
Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Poznań
2021-02-24
 5/5
Polecam
Krzysztof, Szczecin
2019-11-22
 5/5
Ok
Tomasz, Warszawa
2023-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Sieraków
2020-12-28
 5/5
Ok
Janusz, Wieluń
2024-10-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wioletta, Nowogard
2023-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Białystok
2023-03-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST