Wysokość [mm] | 100 | |
Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
Średnica 1 [mm] | 22 | |
Średnica 2 [mm] | 28 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 67 | |
nr EAN | 8001063522463 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760874 MAGNETI MARELLI
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
55197218, 55238304
4708750, 5650367, 95517669
55197218
1651086J000, 1651086J00000, 16510M86J20, 16510M86J20000, 16510N86J00, 16510N86J00000, 1651185E10, 1651185E10000
1565249
55197218
ALFA ROMEO | 55197218 | |
FIAT | 55197218 | |
FIAT | 55238304 | |
FORD | 1565249 | |
LANCIA | 55197218 | |
OPEL | 4708750 | |
OPEL | 5650367 | |
OPEL | 95517669 | |
SUZUKI | 1651086J000 | |
SUZUKI | 1651086J00000 | |
SUZUKI | 16510M86J20 | |
SUZUKI | 16510M86J20000 | |
SUZUKI | 16510N86J00 | |
SUZUKI | 16510N86J00000 | |
SUZUKI | 1651185E10 | |
SUZUKI | 1651185E10000 |
Zastosowanie Filtr oleju 152071760874 MAGNETI MARELLI w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760874 MAGNETI MARELLI:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.