Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000875 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000875 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0875

numer części:

340411000875

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858552060

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000875 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      60543218
AUSTIN      GFB375
BMW      11287536345
CHRYSLER      04668380AA
CHRYSLER      4668380AC
HONDA      38920PM3003
HONDA      38920PM3014
HONDA      38920PM5A12
HONDA      38920PO8004
HONDA      56992P2T003
HONDA      56992P30003
HONDA      56992PO3004
MAZDA      38920PM3003
MAZDA      38920PM3003B
MAZDA      B3C718381
MAZDA      B3C718381A9C
MAZDA      B3C718381B9F
MAZDA      B3C718381X
MAZDA      B3P515908
MAZDA      B63015907
MAZDA      B63015907A
MAZDA      F80815381
MAZDA      F808153819C
MAZDA      F80815381X
MITSUBISHI      MD069671
MITSUBISHI      MD106658
MITSUBISHI      MD118572
NISSAN      1172059S01
NISSAN      1192030R10
TOYOTA      9008091088
TOYOTA      9091602268
TOYOTA      9091602365
TOYOTA      9936480880
HYUNDAI      2521221200
HYUNDAI      2521223000
HYUNDAI      2521224320
HYUNDAI      2521224350
HYUNDAI      9771322000
KIA      MB3C718381B
PROTON      MD069671
PROTON      PW510580

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000875 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.