Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR4875 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR4875 QUINTON

QBR4875 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

4PK870, 4PK875

numer części:

QBR4875

producent:

QUINTON

Długość [mm]:875
Ilość żeber:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4875 QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      9008091088
TOYOTA      9091602268
TOYOTA      9091602365
TOYOTA      9936420870
TOYOTA      9936480880
HYUNDAI      2521221200
HYUNDAI      2521223000
HYUNDAI      2521224320
HYUNDAI      2521224350
HYUNDAI      9771322000
KIA      MB3C718381B
ALFA ROMEO      60543218
HONDA      31110P2T003
HONDA      31110P30004
HONDA      38920PM3003
HONDA      38920PM30057
HONDA      38920PM3014
HONDA      38920PM30140
HONDA      38920PM5A12
HONDA      38920PM870
HONDA      38920PO8004
HONDA      56992P2T003
HONDA      56992P30003
HONDA      56992PO3004
AUSTIN      GFB375
MAZDA      38920PM3003
MAZDA      38920PM3003B
MAZDA      B3C718381
MAZDA      B3C718381A9C
MAZDA      B3C718381B9F
MAZDA      B3C718381X
MAZDA      B3P515908
MAZDA      B63015907
MAZDA      B63015907A
MAZDA      F80815381
MAZDA      F808153819C
MAZDA      F80815381X
MITSUBISHI      MD069671
MITSUBISHI      MD106658
MITSUBISHI      MD118572
PROTON      MD069671
PROTON      PW510580
NISSAN      1172059S01
NISSAN      11720V7300
NISSAN      1192030R10

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4875 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.