Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 360219130149 magneti marelli

Pompa hamulcowa 360219130149 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

BSM0149

numer części:

360219130149

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 1 [mm] 20,64
nr EAN 8001063421674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 360219130149 MAGNETI MARELLI

Pompa hamulcowa (20,6mm) pasuje do: FIAT PUNTO, TEMPRA, TIPO; LANCIA DEDRA, DELTA II 1.1-2.0 07.87-06.00
numery OEM:
ALFA ROMEO      793266
CITROËN      4601A3
CITROËN      91510533
CITROËN      9404601858
CITROËN      95659534
FIAT      60806876
FIAT      793266
LANCIA      793266
PEUGEOT      4601A3
PEUGEOT      91510533
PEUGEOT      9404601858
PEUGEOT      95659534

Zastosowanie Pompa hamulcowa 360219130149 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.