Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 1228 lpr

Pompa hamulcowa 1228 LPR

1228 Pompa hamulcowa LPR
lpr 1228
Pompa hamulcowa 1228
1228
lpr 1228 Pompa hamulcowa
107.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

1228, P11099

numer części:

1228

producent:

LPR

Wymiar gwintu 10 x 1 (4)
System hamulcowy Bendix
otwór Ø [mm] 20,64
Układ hamulcowy 1- / 2-obwodowy 2
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032532021255

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 1228 LPR

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: CITROEN AX, BX, ZX, ZX/HATCHBACK; FIAT TEMPRA, TIPO; LANCIA DEDRA; PEUGEOT 106 I, 106 I/HATCHBACK, 106 II/HATCHBACK, 205 I, 205 II 1.0-Electric 02.83-
numery OEM:
CITROËN      91510533
CITROËN      91619534
CITROËN      9404601858
CITROËN      95659534
PEUGEOT      460185
PEUGEOT      4601A3
PEUGEOT      4601H4
PEUGEOT      4601H8
RENAULT      7700793
RENAULT      7700793558
RENAULT      7700878630
RENAULT      7701204605
RENAULT      7701204608
RENAULT      7701204915
RENAULT      7701349871

Zastosowanie Pompa hamulcowa 1228 LPR w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.