Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » M 61 020 brembo

Pompa hamulcowa M 61 020 BREMBO

M 61 020 Pompa hamulcowa BREMBO
 

    Ocena:
numer części:

M 61 020

producent:

BREMBO

Wymiar gwintu 10 x 1 (4)
Materiał Żeliwo
Układ hamulcowy 1- / 2-obwodowy 2
System hamulcowy Bendix
otwór Ø [mm] 20,64
nr EAN 8432509611296

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa M 61 020 BREMBO

numery OEM:
CITROËN      91510533
CITROËN      91619534
CITROËN      9404601858
CITROËN      95659534
PEUGEOT      460185
PEUGEOT      4601A3
PEUGEOT      4601H4
PEUGEOT      4601H8
RENAULT      7700793
RENAULT      7700793558
RENAULT      7700878630
RENAULT      7701204605
RENAULT      7701204608
RENAULT      7701204915
RENAULT      7701349871

Zastosowanie Pompa hamulcowa M 61 020 BREMBO w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.