Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 202-059 metelli cifam

Pompa hamulcowa 202-059 METELLI CIFAM

202-059 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM
91.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

202-059

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 202-059 METELLI CIFAM

numery OEM:
CITROËN      4601.85
CITROËN      4601.H4
CITROËN      4601.H8
CITROËN      91510533
CITROËN      9404601858
CITROËN      95659534
PEUGEOT      4601.85
PEUGEOT      4601.H4
PEUGEOT      4601.H8
RENAULT      77 00 793 558
RENAULT      77 00 878 630
RENAULT      77 01 349 871
SEAT      5138278
SEAT      SE021715003A

Zastosowanie Pompa hamulcowa 202-059 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 202-059 METELLI CIFAM:

2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.