Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 940038514010 magneti marelli

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038514010 MAGNETI MARELLI

940038514010 Jednostka sterująca, układ zapłonowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 940038514010
Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038514010

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

940038514

numer części:

940038514010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063001784

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038514010 MAGNETI MARELLI

Moduł zapłonowy (7 pin) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 155, 164, 33, CITROEN AX, BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XANTIA, XM, ZX, FERRARI F355 BERLINETTA, FIAT MULTIPLA, PUNTO 0.9-3.8 10.87-06.10
numery OEM:
CITROËN      9607361280
FIAT      7648798
PEUGEOT      594554

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038514010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038514010 MAGNETI MARELLI:

Paweł, Wrocław
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Biała Podlaska
2024-12-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Poniec
2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał
Mariusz, Wołomin
2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.