Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | LS 7 | |
Wysokość [mm] | 123 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 2,5 | |
nr EAN | 5907558504668 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0131 MAXGEAR
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
056115561G, 93110770100
0482551001
CITROËN | MLS 000-702 | |
FIAT | 056 115 561G | |
FORD | 261155612 | |
FORD | 5003 460 | |
FORD | 5003 461 | |
FORD | 5004 747 | |
FORD | 5004 928 | |
FORD | 5007 124 | |
MAZDA | YF091-4302A | |
MAZDA | Z ZM1-23802 A | |
MAZDA | Z ZN1-23302 | |
NISSAN | 15208-V4000 | |
PEUGEOT | 1109 C1 | |
PORSCHE | 056.115.561 G | |
PORSCHE | 931.107.701.00 | |
RENAULT | 77 01 415 060 | |
RENAULT | 77 01 415 078 | |
WARTBURG | 04 82 551 001 | |
VAG | 0028 115 351 | |
VAG | 026 115 561 3 | |
VAG | 030 115 561 D | |
VAG | 035 115 561 | |
VAG | 037 115 561 A | |
VAG | 037 115 561 B | |
VAG | 049 115 561/2 | |
VAG | 056 115 561 A | |
VAG | 056 115 561 B | |
VAG | 056 115 561 G | |
VAG | 057 115 561 | |
VAG | 059 115 661 A | |
VAG | 261 155 612 | |
VAG | 5 120 700 509 | |
VAG | 561 155 611 | |
VAG | 561 155 612 | |
VAG | 8920 180 82 01 | |
VAG | 8920 180 89 00 | |
VAG | BAT 115 561 A | |
VAG | E 512-07-00-509 | |
VAG | SE 021 030 288 A | |
VAG | XE 021 030 288 A | |
FAW-AUDI | 034 115 561 A | |
FAW-VW | 056 115 561G | |
SVW | 056 115 561G | |
BRILLIANCE BMW | 056115561G |
Zastosowanie Filtr oleju 26-0131 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0131 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.