Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | LS 7/2 |
Wysokość [mm] | 59 |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 71 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 0,8 |
nr EAN | 5907558514483 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0267 MAXGEAR
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
A110 II, A290
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
0855961100, 7700348108, 7700538151, 7700542285, 7700542523, 7700542526, 7700629215, 7701033837, 7701218107, 7701348018, 7701348028, 7701348108, 7701348440
71736169, 7683815
CITROËN | MLS 000-169 | |
FIAT | 71736169 | |
FIAT | 7683815 | |
FORD | 1498 017 | |
FORD | 5001 156 | |
FORD | 5006 951 | |
FORD | 5009 421 | |
FORD | 5012 037 | |
FORD | 5013 149 | |
FORD | A 700 X 63714 DA | |
FORD | A 700 X 6714 DA | |
FORD | A 740 X 6714 CA | |
PEUGEOT | 1109 A1 | |
RENAULT | 08 55 961 100 | |
RENAULT | 77 00 348 108 | |
RENAULT | 77 00 538 151 | |
RENAULT | 77 00 542 285 | |
RENAULT | 77 00 542 523 | |
RENAULT | 77 00 542 526 | |
RENAULT | 77 00 629 215 | |
RENAULT | 77 01 033 837 | |
RENAULT | 77 01 218 107 | |
RENAULT | 77 01 348 018 | |
RENAULT | 77 01 348 028 | |
RENAULT | 77 01 348 108 | |
RENAULT | 77 01 348 440 | |
VOLVO | 22057107 | |
MASERATI | 470.04.09.00 |
Zastosowanie Filtr oleju 26-0267 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0267 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.