Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 26-0268 maxgear

Filtr oleju 26-0268 MAXGEAR

26-0268 Filtr oleju MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-900

numer części:

26-0268

producent:

MAXGEAR

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego LS 7
Wysokość [mm] 100
Wymiar gwintu M 18 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5907558514490

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0268 MAXGEAR

numery OEM:
CITROËN      MLS 000-530
FORD      5005 571
FORD      5005 804
FORD      5010 913
OPEL      650382
OPEL      650388
OPEL      650389
OPEL      90183727
OPEL      VOF133
OPEL      VOF28
PEUGEOT      1109 A9
VAUXHALL      650389
VAUXHALL      7984937
VAUXHALL      93156305
VAUXHALL      VOF133
VOLVO      3827069
VOLVO      3827069-0
VOLVO      883162
MERCURY      41 815

Zastosowanie Filtr oleju 26-0268 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0268 MAXGEAR:

Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Wrocław
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Rutka Tartak
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.