Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 144,7 | |
Wymiar gwintu | M 22 x 1,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 96 | |
Średnica 1 [mm] | 62,5 | |
Średnica 2 [mm] | 93000 | |
nr EAN | 5901619538166 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0566 MAXGEAR
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
71749828, 8094864
1109AF, 1109AT, 1109Z7, 1606267580
1109AG, 1109AT, 1109Z8, 1606267580
CITROËN | 1109 AG | |
CITROËN | 1109 AT | |
CITROËN | 1109 Z8 | |
CITROËN | 1606267580 | |
FIAT | 71749828 | |
FIAT | 8094864 | |
MITSUBISHI | MK666096 | |
MITSUBISHI | MK667378 | |
PEUGEOT | 1109 AF | |
PEUGEOT | 1109 AT | |
PEUGEOT | 1109 Z7 | |
PEUGEOT | 1606267580 | |
RENAULT | 74 24 990 729 |
Zastosowanie Filtr oleju 26-0566 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0566 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.