Materiał wirnika pompy wody | Termoplast |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Tryb pracy | mechaniczne |
nr EAN | 5907558566499 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0082 MAXGEAR
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
03G121011, 03L121011G, 03L121011GX
03G121011, 03L121011G, 03L121011GX
03G121011, 03L121011G, 03L121011GX
03G121011, 03L121011G, 03L121011GX
MN980447
AUDI | 03G 121 011 | |
AUDI | 03L 121 011G | |
AUDI | 03L 121 011GX | |
MITSUBISHI | MN980447 | |
SEAT | 03G 121 011 | |
SEAT | 03L 121 011G | |
SEAT | 03L 121 011GX | |
SKODA | 03G 121 011 | |
SKODA | 03L 121 011G | |
SKODA | 03L 121 011GX | |
VOLKSWAGEN | 03G 121 011 | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011G | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011GX |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0082 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.