Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT V363 Platforma / podwozie (FED, FFD) 2.0 EcoBlue mHEV RWD (2019.05-???) 130km » 69-0072 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Platforma / Podwozie (fed, Ffd) 2.0 Ecoblue Mhev Rwd (2019.05-???) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0072 MAXGEAR

69-0072 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-301016

numer części:

69-0072

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]368
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M22 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,71
nr EAN5907558517682

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0072 MAXGEAR

numery OEM:
SEAT      191 419 803
SEAT      191 419 803 A
SEAT      191 419 803 A SK
SEAT      191 419 803 SK
SEAT      191 419 804
SEAT      191 419 804 A
SEAT      191 419 804 A SK
SEAT      191 419 804 SK
SEAT      191 419 810
SEAT      191 419 810 A
VOLKSWAGEN      191 419 803
VOLKSWAGEN      191 419 803 A
VOLKSWAGEN      191 419 803 A SK
VOLKSWAGEN      191 419 803 SK
VOLKSWAGEN      191 419 804
VOLKSWAGEN      191 419 804 A
VOLKSWAGEN      191 419 804 A SK
VOLKSWAGEN      191 419 804 SK
VOLKSWAGEN      191 419 810
VOLKSWAGEN      191 419 810 A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0072 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0072 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.