Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Nissan X-TRAIL III (T32_, T32R, T32RR) 1.3 DIG-T (2019.04-???) 160km » 69-0290 maxgear
wybrany samochód: 
Nissan X-trail Iii (t32_, T32r, T32rr) 1.3 Dig-t (2019.04-???) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0290 MAXGEAR

69-0290 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-305020

numer części:

69-0290

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]92,5
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Wymiar stożka [mm]15,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów21189 01
nr EAN5907558553611

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0290 MAXGEAR

KOŃC. DR. KIER. FORD MONDEO 96- PR
numery OEM:
FORD      1035690
FORD      1097316
FORD      97BX-3289-AA
FORD      XS7J-3289-AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0290 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0290 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.