Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 69-0556 maxgear

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0556 MAXGEAR

69-0556 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-304036

numer części:

69-0556

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 322
Rozmiar gwintu 1 M18x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5901619509197

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0556 MAXGEAR

DRĽŻEK KIER. IVECO DAILY 99- M16 PRZEKŁADNIA/M18 KOŃCÓWKA BEZ KOŃCÓWKI
numery OEM:
FIAT      2992593
FIAT      500306763
IVECO      2992593
IVECO      500306763

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0556 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0556 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.