Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 69-0806 maxgear

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0806 MAXGEAR

69-0806 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-312013

numer części:

69-0806

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 318
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
nr EAN 5901619563625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0806 MAXGEAR

DRĽŻEK KIER. HYUNDAI GETZ 02- LE/PR
numery OEM:
HYUNDAI      57755-1C000
HYUNDAI      57775-1C000

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0806 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0806 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.