Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 69-0823 maxgear

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0823 MAXGEAR

69-0823 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAXGEAR
maxgear 69-0823

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-304047

numer części:

69-0823

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Długość [mm] 239,5
nr EAN 5901619593943

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0823 MAXGEAR

DRą»EK KIER. FIAT DUCATO 06- LE/PR
numery OEM:
CITROËN      16 077 445 80
CITROËN      4001 A1
CITROËN      4001 E4
CITROËN      4001 E5
FIAT      1341019080
FIAT      1341021080
FIAT      1345854080
FIAT      1352268080
FIAT      1359225080
FIAT      1359226080
FIAT      1359227080
FIAT      1368995080
FIAT      1369943080
PEUGEOT      16 077 445 80
PEUGEOT      4001 A1
PEUGEOT      4001 E4
PEUGEOT      4001 E5

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0823 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 69-0823 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.