Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 05-0138 metelli cifam

Pompa hamulcowa 05-0138 METELLI CIFAM

05-0138 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0138

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Żeliwo
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 19,05
nr EAN 8032747091173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0138 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0138 MERCEDES W126 80>

Pompa hamulcowa 05-0138 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Pompa hamulcowa 05-0138 producenta METELLI CIFAM

MERCEDES-BENZ

0034306001, 0034307801, 0034309901, 0044300401, 0044300901, 0044302301, 0044302501, A0034306001, A0034307801, A0034309901, A0044300401, A0044300901, A0044302301, A0044302501

VOLVO

1329740, 8602017

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      003 430 60 01
MERCEDES-BENZ      003 430 78 01
MERCEDES-BENZ      003 430 99 01
MERCEDES-BENZ      004 430 04 01
MERCEDES-BENZ      004 430 09 01
MERCEDES-BENZ      004 430 23 01
MERCEDES-BENZ      004 430 25 01
MERCEDES-BENZ      A003 430 60 01
MERCEDES-BENZ      A003 430 78 01
MERCEDES-BENZ      A003 430 99 01
MERCEDES-BENZ      A004 430 04 01
MERCEDES-BENZ      A004 430 09 01
MERCEDES-BENZ      A004 430 23 01
MERCEDES-BENZ      A004 430 25 01
VOLVO      1329740
VOLVO      8602017

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0138 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0138 METELLI CIFAM:

ZBIGNIEW, GRAJEWO
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, SZUBIN, ZAMOŚĆ
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.