Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L10129 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 MONROE

L10129 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L10129
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129
L10129
monroe L10129 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L10129

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Gwint wewnętrzny [mm] 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096336652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN, FIAT FIORINO, FIORINO/MINIVAN, LINEA, QUBO, PEUGEOT BIPPER, BIPPER TEPEE 1.3D-Electric 10.06-
numery OEM:
CITROËN      3817.87
FIAT      77364569
PEUGEOT      3817.87

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10129 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.