Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L10133 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 MONROE

L10133 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L10133

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 1,500
Gwint wewnętrzny [mm] 18x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 41
Szerokość opakowania [cm] 10
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096438073

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: NISSAN INTERSTAR, NV400, OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D/Electric 02.10-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 producenta MONROE

OPEL

4420098, 93167689

RENAULT

485200780R

numery OEM:
OPEL      44 20 098
OPEL      93167689
RENAULT      4852 007 80R
VAUXHALL      93167689

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10133 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.