Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L13512 monroe

Sworzeń wahacza L13512 MONROE

L13512 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L13512
Sworzeń wahacza L13512
L13512
monroe L13512 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L13512 monroe
Sworzeń wahacza L13512 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L13512

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,900
Wymagana ilość 2
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 10,5
nr EAN 5412096308536

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L13512 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (góra przód) (średnica stożka 16,75mm) pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER II, HILUX IV, HILUX V, HILUX VI; VW TARO 2.2-3.0D 11.85-10.05
numery OEM:
TOYOTA      43350-39045
TOYOTA      43350-39085
TOYOTA      43360-39075
TOYOTA      43360-39085

Zastosowanie Sworzeń wahacza L13512 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.