Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Toyota COROLLA (_E11_) 1.6 Aut. (AE111_, AE111R) (1997.04-2000.02) 107km » 720 224 topran
wybrany samochód: 
Toyota Corolla (_e11_) 1.6 Aut. (ae111_, Ae111r) (1997.04-2000.02) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza, t+ 720 224 TOPRAN

720 224 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
46.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

720 224

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś2
Wymiar gwintuM 14
Skok gwintu [mm]1,5
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 720 224 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 15,9mm) pasuje do: CITROEN C5 I, C5 II, XANTIA, XM, PEUGEOT 405 I, 405 II, 406, 605, 607 1.4-3.0 07.88-07.11
numery OEM:
CITROËN      3640 34
CITROËN      3640 71
PEUGEOT      3640 34
PEUGEOT      3640 71

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 720 224 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.