Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L17107 monroe

Sworzeń wahacza L17107 MONROE

L17107 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L17107
Sworzeń wahacza L17107
L17107
monroe L17107 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L17107 monroe
Sworzeń wahacza L17107 monroe
 

    Ocena:
numer części:

L17107

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 14
Długość opakowania [cm] 11
Szerokość opakowania [cm] 6
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 5412096400605

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L17107 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/góra/zewnątrz przód) (średnica stożka 14mm) pasuje do: AUSTIN METRO I; FORD FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FUSION, KUGA I 1.0-2.4D 10.80-04.17
numery OEM:
MG      RBG000020
MG      RBG000020SLP
ROVER      GSJ257
ROVER      GSJ269
ROVER      RBG000020
ROVER      RBG000020SLP
zamienniki:
108-288
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
0400255
brak
OCAP
916124
brak
RUVILLE/FAG
CX0255
brak
BIRTH

Zastosowanie Sworzeń wahacza L17107 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.