Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L24104 monroe

Sworzeń wahacza L24104 MONROE

L24104 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L24104
Sworzeń wahacza L24104
L24104

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L24104

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,500
Długość opakowania [cm] 13,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096386077

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L24104 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/zewnątrz przód) (średnica stożka 13,5mm) pasuje do: DAEWOO ARANOS, CIELO, ESPERO, LANOS, NEXIA; OPEL KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI 1.2-2.0 08.79-
numery OEM:
OPEL      16 03 120
OPEL      16 03 164
VAUXHALL      90272683
DAEWOO      94786917
DAEWOO      94788122
DAEWOO      96216354

Zastosowanie Sworzeń wahacza L24104 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.