Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L38502 monroe

Sworzeń wahacza L38502 MONROE

L38502 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L38502
Sworzeń wahacza L38502
L38502
monroe L38502 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L38502 monroe
Sworzeń wahacza L38502 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L38502

producent:

MONROE

Długość [mm] 2
Ciężar [kg] 0,600
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 16
Długość opakowania [cm] 9
Szerokość opakowania [cm] 6,5
Wysokość opakowania [cm] 14
nr EAN 5412096236631

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L38502 MONROE

numery OEM:
CITROËN      3640.39
CITROËN      3640.43
CITROËN      364039
CITROËN      364043
CITROËN      96025445
PEUGEOT      3640.39
PEUGEOT      3640.43
PEUGEOT      364043
PEUGEOT      3814.05
PEUGEOT      3818.32

Zastosowanie Sworzeń wahacza L38502 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.