Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA C (Z02) 3.0 CDTI (F69) (2003.02-2005.07) 177km » L69209 monroe
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 3.0 Cdti (f69) (2003.02-2005.07) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L69209 MONROE

L69209 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L69209

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,550
Wymagana ilość2
Wymiar gwintuM12x1,25 / M14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]31
Szerokość opakowania [cm]8
Wysokość opakowania [cm]4
nr EAN5412096524905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L69209 MONROE

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 290mm) pasuje do: NISSAN PIXO, SUZUKI ALTO VII, CELERIO 1.0/1.0LPG 01.09-
numery OEM:
NISSAN      48510-4A00C
SUZUKI      48830-M68K0-0
SUZUKI      48830M68K00

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L69209 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L69209 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.