Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 48121 ngk

Cewka zapłonowa 48121 NGK

48121 Cewka zapłonowa NGK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

U1025

numer części:

48121

producent:

NGK

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia DIN
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
nr EAN 4010326481212

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48121 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 (W123), HECKFLOSSE (W110), S (W108, W109), T1 (601), T1 (B601), ABARTH RITMO, AUDI 100 C1, 80 B2, BMW 3 (E21), 3 (E30) 0.8-5.3 04.61-06.06
numery OEM:
ALFA ROMEO      07646975
ALFA ROMEO      07753777
ALFA ROMEO      115013
ALFA ROMEO      477084200
ALFA ROMEO      7746151
FIAT      07646975
FIAT      07753777
FIAT      115013
FIAT      477084200
FIAT      7746151
LANCIA      07646975
LANCIA      07753777
LANCIA      115013
LANCIA      477084200
LANCIA      7746151
FERRARI      07646975
FERRARI      07753777
FERRARI      115013
FERRARI      477084200
FERRARI      7746151
MASERATI      07646975
MASERATI      07753777
MASERATI      115013
MASERATI      477084200
MASERATI      7746151

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48121 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48121 NGK:

Arkadiusz, Milanówek
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Mirzec
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
Grzegorz, SZUBIN, ZAMOŚĆ
2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042
Sławomir, Tczew
2024-07-01
 5/5
silnik pracuje na tych cewkach jak szwajcarski zegarek
Mirosław, Łódź
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jerzy, warszawa
2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.