Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032308 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032308 NK

5032308 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032308

producent:

NK

Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 12x1,5
Długość [mm] 127
nr EAN 5703858462505

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032308 NK

KOĐC. DR. KIER. FIAT UNO 89-95 LE/PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032308 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

ZASTAVA

10, KORAL, YUGO TEMPO

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032308 producenta NK

FIAT

5958246, 5958247, 5958264, 5983404, 5983406, 7560331, SE127162410A

LANCIA

5958246, 5958247, 5958264, 5983404, 5983406, 7560331, SE127162410A

numery OEM:
FIAT      5958246
FIAT      5958247
FIAT      5958264
FIAT      5983404
FIAT      5983406
FIAT      7560331
FIAT      SE127162410A
LANCIA      5958246
LANCIA      5958247
LANCIA      5958264
LANCIA      5983404
LANCIA      5983406
LANCIA      7560331
LANCIA      SE127162410A
AUTOBIANCHI      7560331

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032308 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.