Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032567 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032567 NK

5032567 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032567

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5032568
Wymiar gwintu M16x1,5
nr EAN 5703858819217

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032567 NK

KOĐC. DR. KIER. FORD FOCUS 04- LE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032567 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032567 producenta NK

VOLVO

274501, 30723103, 31201413

FORD

1251924, 1306176, 1315083, 1317447, 1328881, 1404785, 1541811, 1730934, 3M3C437AA, 3M513290AC, 3M513C437AA, 3M513C437AB, 4M513290AB, 4M513290AC, 4M513290AD

numery OEM:
FORD      1251924
FORD      1306176
FORD      1315083
FORD      1317447
FORD      1328881
FORD      1404785
FORD      1541811
FORD      1730934
FORD      3M3C437AA
FORD      3M51-3290-AC
FORD      3M513C437AA
FORD      3M513C437AB
FORD      4M51-3290-AB
FORD      4M51-3290-AC
FORD      4M51-3290-AD
VOLVO      274501
VOLVO      30723103
VOLVO      31201413

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032567 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.