Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat DUCATO Autobus (230_) 2.8 JTD 4x4 (2000.11-2002.04) 128km » G1-1263 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Autobus (230_) 2.8 Jtd 4x4 (2000.11-2002.04) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1263 OPTIMAL

G1-1263 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1263
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1263

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]100
Wymiar stożka [mm]12,5
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,5 mm RHT
parzyste numery artykułówG1-1262
nr EAN4031185195164

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1263 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1263 LEWA FORD FOCUS II,VOLVO V50/S40 04-
numery OEM:
FORD      1315083
VOLVO      1315083
VOLVO      1317447
VOLVO      1328881
VOLVO      274500
VOLVO      30723103

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1263 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.