Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi Q7 (4LB) 3.0 TDI quattro (2009.06-2012.05) 224km » 0280987 ocap
wybrany samochód: 
Audi Q7 (4lb) 3.0 Tdi Quattro (2009.06-2012.05) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280987 OCAP

0280987 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0280987

dostawca:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Gwint wewnętrzny [mm]M12x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN8054682008467
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280987 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0280987 PRAWA HONDA ACCORD
numery OEM:
HONDA      52390-S30-003
HONDA      53540-611-010
HONDA      53540-611-020
HONDA      53540-634-000
HONDA      53540-659-003
HONDA      53540-671-010
HONDA      53540-679-004
HONDA      53540-SA0-002
HONDA      53540-SA0-003
HONDA      53540-SB0-003
HONDA      53540-SB2-002
HONDA      53540-SB2-003
HONDA      53540-SB2-013
HONDA      53540-SBC-002
HONDA      53540-SC2-003
HONDA      53540-SC2-004

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280987 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.